«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Navlungo: “Türkiye'nin 801 Milyar TL'lik E-Ticaret Hacmini Nasıl Artırabiliriz?

Navlungo: “Türkiye'nin 801 Milyar TL'lik E-Ticaret Hacmini Nasıl Artırabiliriz?

navlungo-turkiyenin-801-milyar-tllik-e-ticaret-hacmini-nasil-artirabiliriz.jpg

Türkiye, ulusal ve uluslararası düzeyde etkileyici bir yükseliş trendi içerisinde olan e-ticaret sektörü ile büyümeye devam ediyor. iyzico, Dogma Alares ve ETİD iş birliğiyle hazırlanan “2022 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu”, Türkiye’nin e-ticaret hacminin ve işlem sayılarının her yıl artış gösterdiğini gözler önüne seriyor.

iyzico, Dogma Alares ve Elektronik Ticaret İşletmecileri Derneği (ETİD) iş birliği ile hazırlanan “2022 Türkiye E-Ticaret Ekosistemi Raporu”ndaki sonuçlar, Türkiye’nin e-ticaret sektöründeki güçlü performansını ortaya koyarak, bu alandaki büyüme ve potansiyeli vurguluyor.

Rapor sonuçları, Türkiye’nin E-Ticaret sektöründeki güçlü performansını ortaya koyarak, bu alandaki büyüme potansiyelini ön plana çıkarıyor.

Pandemi dönemindeki artışın sürdüğü raporda belirtilirken, Türkiye E-Ticaret pazarı dünya genelinde 18. sırada yer alarak büyük bir pazarın parçası haline gelmiş durumda. Pandemi nedeniyle tüketici alışkanlıklarında meydana gelen kalıcı değişiklikler, E-Ticaretin gücünü artırmaya devam ediyor. 2022 yılında dünya genelinde 5.7 trilyon ABD doları değerindeki pazar payının yüzde 5.7’si E-Ticaret tarafından elde edilirken, toplam global perakende satış içindeki payı yüzde 22 olarak belirlenmiş.

2022 yılında Türkiye’deki E-Ticaret sektörünün büyüklüğü Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sını oluşturarak 801 milyar TL’ye ulaştı. Son beş yılda E-Ticaretin GSYİH’den aldığı pay düzenli bir artışla yüzde 2.8’e çıkarken, bu artışın yüzde 1.6’sı pandeminin etkisiyle kaydedilen büyümeye yönelik olarak kayıtlara geçti.

Türkiye’de, e-ticaret sektörünün büyüklüğü 2022’de Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sına karşılık gelen 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaştı. Son 5 yılın verilerine göre e-ticaretin GSYİH’den aldığı pay düzenli bir artışla yüzde 2.8’e yükselirken, bu artışın yüzde 1.6’sı pandemi etkisiyle kaydedilen büyümeye yönelik olarak kayıtlara geçti.

Rapor ayrıca, Türkiye’deki E-Ticaret faaliyetlerinin toplam perakende içindeki yüzde 16.5’lik payına rağmen, sektörde hala büyük bir büyüme potansiyeli olduğunu gösteriyor. E-Ticaretin günlük işlem sayılarına yönelik veriler de ilgi çekici sonuçlar sunuyor. En yoğun alışveriş dönemleri arasında Okula Dönüş ve Black Friday haftası en fazla işlem gerçekleşen dönemler arasında öne çıkıyor. Okula Dönüş döneminde ortalamanın 1.3 katı işlem gerçekleşiyor.

E-İhracatta Kadın Gücü

Raporda, e-ticaret platformlarını kullananların sayısının önceki yıla göre yüzde 2.2 arttığı ve 2022’de kadın ve erkek kullanıcı oranlarının sırasıyla yüzde 58 ve yüzde 42 olduğu belirtiliyor. Kadınların payı 2021 yılına göre yüzde 10 arttı.

E-Ticarette en yoğun satış hacmine sahip üç coğrafi bölge sırasıyla Marmara, İç Anadolu ve Ege Bölgesi olarak öne çıkıyor. Satış hacmi ve işlem sayısı bazında en yüksek Pazar payına sahip ürün kategorileri ise moda & aksesuar, elektronik ve teknoloji, kozmetik ve kişisel bakım, hizmet, turizm ve seyahat şeklinde sıralanıyor. Bu beş aktör, E-Ticaret sektörünün satış hacminin yüzde 63’ünü ve işlemlerin yüzde 66’sını oluşturuyor. Özellikle kozmetik ve kişisel bakım kategorisinde dikkat çekici bir büyüme yaşanıyor.

Dünyadaki Ekonomik Koşulları Fırsata Çevirmek: E-İhracat

Navlungo CEO ve Kurucu Ortağı İsa Korkmaz, rapor sonuçlarına yönelik yaptığı değerlendirmede şunları söyledi: “Bu raporda gördüğümüz gibi, Türkiye’deki e-ticaret sektörü oldukça hızlı bir şekilde büyümeye devam ediyor. 2022’de Gayrisafi Yurt İçi Hasıla’nın yaklaşık yüzde 6’sına denk gelen 801 milyar TL’lik ekonomik hacme ulaşması, sektörün önemli bir aktör haline geldiğini gösteriyor. Ayrıca, son 5 yılda e-ticaretin GSYİH’den aldığı payın düzenli bir artış göstererek yüzde 2,8’e yükseldiği belirtiliyor. Bu tür büyüme ve artış oranları, e-ticaretin Türkiye ekonomisinde önemli bir rol oynadığını ve potansiyelini sürdürdüğünü gösteriyor.”

Korkmaz, ayrıca lojistik sektörüne olan etkilerini şu şekilde açıkladı: “Bu durum, lojistik firmaları için büyük bir fırsat sunuyor. E-ticaret sektöründeki bu hızlı büyüme, ürünlerin müşterilere ulaştırılmasında lojistik hizmetlerine olan talebin artmasına yol açıyor. Lojistik firmaları, müşterilerin siparişlerini zamanında ve güvenli bir şekilde teslim etmek için stratejilerini ve operasyonlarını geliştirebilir ve bu büyüyen piyasada rekabet avantajı elde edebilirler. Bununla da kalmayıp, e-ticaret yapan tüm işletme ve girişimcilerin ihtiyaç duyduğu depo çözümünü de bünyemizdeki ParkPalet ile giderebilirler. Dünya genelinde 10 ülkede bulunan depolarımız, işletmelerin işlerini kendi garajlarındaymışçasına yönetmelerine yardımcı oluyor”. 

E-ihracat hizmeti sundukları günden bu yana 4 sene gibi kısa bir süre geçmesine rağmen, 60 bini aşkın firma ve girişimciye destek olan Navlungo, ParkPalet sayesinde Türk e-ihracatçılarının güçlü bir kalesi olmayı hedefliyor. Bu depolar sayesinde işletmeler, yalnızca tek ekranla tüm lojistik ve depo faaliyetlerini yönetebiliyorlar. Korkmaz sözlerine şöyle devam etti “Önümüzdeki 2 sene içerisinde 15 ülkede yaklaşık 40 depo ile dünyaya Türkiye’den e-ihracatı yayacak depo ve lojistik faaliyetlerini sürdüreceğiz. Amerike’da Charlotte, NC; İngiltere’de Cardiff; Türkiye’de Bağcılar ve Almanya’da Münih gibi stratejik depolarımız hazır ve Türk e-ihracatçısının hizmetinde. Girişimimizi kurduğumuz günden beri attığımız adımların başarısı ise son olarak Global Key Family Network (GKF Network) üyesi olmamız. Türkiye’de son 3 yılda ilk kez üye olabilen Türk firma olarak amacımız müşterilerimize yani Türkiye’nin e-ihracatçılarına dünyanın lider lojistik ağına üye bir şirket olarak hizmet sunmamız”. 

Türk KOBİ’lerinin Dünyaya Açılması

Korkmaz, e-ihracatın geleceğine yönelik de önemli açıklamalarda bulundu: “E-ihracat konusuna gelince, bu rapordaki veriler, Türkiye’nin e-ihracat piyasasının gelecekte oldukça karlı olabileceğini gösteriyor. E-ticaret sektöründeki büyümenin devam etmesi ve e-ticaretin GSYİH’den aldığı payın artması, Türk şirketlerinin dijital platformlar üzerinden uluslararası müşterilere ürün ve hizmetler sunma potansiyelini artırıyor.

Genel Bilgi;

Uluslararası dijital lojistik platformu Navlungo, kuruluşunun ikinci yılında ParkPalet’i bünyesine katarken, kargolamaya ek olarak müşterilerinin tüm lojistik ihtiyaçlarına cevap vermeyi amaçlamıştı. ParkPalet; İngiltere, Almanya, ABD, Çekya, Polonya, Hollanda, Birleşik Arap Emirlikleri gibi 9 farklı ülkede bulunan 300’e yakın deposu ile dinamik depolama ve fulfillment hizmet sunuyor. Bu sayede Navlungo müşterileri büyüyen operasyonları için hem farklı ülkelerde stok bulundurabiliyor hem de depolama ve fulfillment hizmetleri ile işlerini geliştirebiliyor. 

 

Kaynak: (BYZHA) Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

HaberHD Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *