«
  1. Anasayfa
  2. Ekonomi
  3. Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 64’ü Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor

Türkiye’deki kullanıcıların yüzde 64’ü Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor

turkiyedeki-kullanicilarin-yuzde-64u-turkiyede-bankaciligin-yeterince-dijitallestigini-dusunuyor.jpg

Dünyanın önde gelen İnternet Değişim operatörü DE-CIX tarafından yapılan “Dijital Finansal Ürünlerinin Kullanımı Araştırması”nın sonuçlarına göre kullanıcılar, Türkiye’de dijitalleşmenin yeterli olduğunu düşünürken, yüzde 94’ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor.   Kullanıcıların yüzde 90’ı ise tüm finansal işlemlerin tek bir platform üzerinde olmasını tercih ettiğini belirtiyor

 

Finansal hizmetler için teknoloji ve internetin önemi tartışılmaz. Dünyanın her yerinde olduğu gibi Türkiye’de de benzer bir durum söz konusu. Kullanıcıların akıllı cihazları üzerinden tek bir tık ile yönetilebilen dijital finansal ürünler, günlük yaşantımızda giderek daha fazla yer kaplıyor. Öyle ki katılımcıların yüzde 94’ü finansal işlemler için mobil uygulamaları kullandığını belirtiyor. Ve sadece yüzde 30’u tek bir banka üzerinden bankacılık hizmetlerini kullanırken, yüzde 70’lik kesim, hesapları, kredi kartları ve kredilerinin bulunduğu birden fazla bankanın müşterisi olduğunu belirtiyor. Tam da bu nedenle katılımcıların yüzde 90’ı tüm finansal işlemlerin tek bir platform üzerinde olmasını tercih ettiğini belirtiyor. 

 

DE-CIX’in araştırmasına göre Türkiye’de kullanıcıların yüzde 64’ü, Türkiye’de bankacılığın yeterince dijitalleştiğini düşünüyor. Dijitalleşmenin yetersiz olduğunu düşünen 1/3’lük kesim için ise bunun en önemli nedenleri, bazı finansal hizmetlerin henüz entegre olmaması (yüzde 53) ve dijital güvenlik konularının dikkate alınmaması (yüzde 51). 

 

Her 10 katılımcıdan 9’u finansal işlemlerin tek bir platform üzerinden yapılabiliyor olmasını istiyor

Araştırma sonuçları gösteriyor ki katılımcıların ezici bir çoğunluğu (yüzde 90), finansal işlemlerin tek bir platform üzerinden yapılabilmesini istiyor. Almanya’da yapılan aynı araştırmaya göre, Almanya’da bu oran sadece yüzde 28. Bu karşılaştırma, Türkiye’deki kullanıcıların teknolojiye adaptasyon ve pratiklik anlamında oldukça ileride olduklarını gösteriyor. Türkiye’deki kullanıcıların tüm işlemleri tek bir platform üzerinden sunan uygulamaları tercih etmelerinin sebepleri ise şöyle: Kolay ve pratik olduğunu düşünmeleri (yüzde 71), farklı web siteleri veya uygulamalar arasında geçiş yapmak zorunda kalmamaları (yüzde 69), sadece tek bir profil ve tek bir uygulama için tek şifrelerinin olması (yüzde 60). 

 

Tek bir uygulamada daha fazla işlem çeşitliliği 

Katılımcıların yüzde 74’ü günlük işlemlerin (transferler, otomatik ödemeler vb.) eksiksiz bir dijital finansal çözüm uygulamasına dahil edilmesi gerektiğini düşünüyor. Genel olarak katılımcıların, tek bir uygulamada daha fazla işlem çeşitliliği talep ettiği görülüyor. Tüketicilerin, kullandıkları uygulamalara dahil edilmesini istediği çözümler arasında şunlar yer alıyor: Günlük işlemler (yüzde 74), farklı ödeme işlemlerinin yönetimi (yüzde 66), online alışveriş için özel öneriler (yüzde 62), kişisel finansal planlar (birikimler, emeklilik planları, mevduat, vb) (yüzde 60), sigorta (yüzde 54). 

 

Tüm finansal işlemlerinin tek bir uygulama üzerinden yapılıyor olmasını tercih etmeyen kullanıcıların oranı sadece yüzde 10. Bunun ardındaki temel nedenin ise güvenlik problemleri olduğu görülüyor. Buna ek olarak katılımcıların neredeyse tamamı (yüzde 98) kullandıkları bankacılık uygulamasından memnun. Ancak kullanıcıların yüzde 75’i mobil bankacılık uygulamalarını kullanırken bağlantı problemleri, yüzde 56’sı da yapılan işlemler esnasında hızın düşmesi gibi sorunlar yaşadıklarını belirtiyor.

 

Bülent Şen:  Finansal uygulamalar ve dijital ödeme hizmetleri günlük yaşamın ayrılmaz bir parçası

DE-CIX Türkiye Bölge Direktörü Bülent Şen, araştırma sonuçları ile ilgili şu yorumu yapıyor: “Bankalar, dijitalleşmeyi hiçbir şekilde bir tehdit olarak değil, geleceğe yönelik hizmetlerini pazara sunmak için bir fırsat olarak görmeli. Bu hizmetler için ideal bağlantıya, müşterilerinin bulunduğu ağlarla ve örneğin ortaklarla Kapalı Kullanıcı Grupları ile doğrudan bağlantının bir kombinasyonu yoluyla ulaşabilirler. Böylece tüm uygulamaların tek bir çatı altında toplandığı finansal bir uygulamanın güvenliği de hem bankalar hem de son kullanıcılar için DE-CIX gibi bir bağlantı platformunun, finansal kurumlar için oluşturacağı bir Kapalı Kulanıcı Grubu  ile sağlanabilir.” 

 

“Bundan sonraki en mantıklı adım, birden fazla uygulamayı tek bir çatı altında birleştirmek olacaktır. Bu, bankalar için büyük bir zorluk teşkil ediyor çünkü kendi uygulamaları içinde müşterilerine ilgili teklifleri sunabilmek için kendi yüksek güvenlikli sistemleri dışındaki ortaklarla, doğrudan veri alışverişi yapabilmeleri gerekiyor. Bu da, bankaların, hem internet erişim sağlayıcıları aracılığıyla son kullanıcıya bağlanırken hem de sigorta şirketleri gibi partnerlerle bağlantı kurarken, en yüksek teknik güvenlik standartları ve son derece sıkı veri korumasını sağlamak için son kullanıcıların endişelerini ciddiye almaları gerektiğini ortaya koyuyor. DE-CIX gibi platformlar, diğer ağlara doğrudan bağlantılar sayesinde veri aktarımının hızını, performansını ve güvenliğini artırıyor, böylece müşteriler için en uygun kullanıcı deneyimini oluşturuyor.” 

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir Cevap Yaz

HaberHD Hakkında

Bir Cevap Yaz

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar işaretlendi *